Dmarketing

עם Like לא תלכו למכולת...
או שכן?

האם הגודל באמת קובע?!

By Nissim Amar

לא משנה כמה גדול האגודל שלך, מה שמשנה הוא מה שאתה עושה איתו…

מהו ערכו של ה LIKE? איך בעל עסק מוכן להוציא סכום כסף לא מבוטל בשביל להגדיל את כמות הלייקים בעמוד העסקי שלו? כמה שווה לו ה LIKE הזה? מה לעזאזל כוונתו של הגולש כשהוא מוסיף עוד עמוד לאוסף?

אני בטוח שכל מנכ"ל שאבקש ממנו להוציא 20,000 ש"ח בחודש על קמפיין ב Google adwords ירצה תשובות לשאלות האלו. כמובן שהוא יקבל אותן אך בניגוד לקמפיינים ממומנים בגוגל, פרסום במובייל או באתרי אינטרנט, עמוד אוהדים בפייסבוק מתנהג אחרת – הוא מתנהג כמו ילד קטן ומלא ברגשות.

אז איך אפשר אחרת? איך אפשר ללכת עם Like למכולת ולקנות לחם, חלב ומרצדס?

התשובה פשוטה ומורכבת כאחד – Value: תנו לאוהדים שלכם תוכן שיגרום להם לחזור מהסיבות הנכונות, תוכן שנשאר תוכן ולא מומר למתנה או לפרס, תוכן טוב, שכתבתם לבד, שצילמתם בעצמכם, שהפקתם ולא שכפלתם.

ועכשיו אסייג את עצמי – יש חשיבות לכמות הלייקים. כמות לייקים גבוהה תוביל אתכם לקיר של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, אך רק במידה והאוהדים הנוכחים שלכם אוהדים אתכם מהסיבות הנכונות.

אשמח לתת כדוגמא את עמוד האוהדים המצוין של המותג הבינלאומי old spice – אולד ספייס ידעו תמיד לנצל את העולם הוירטואלי בכלל ואת הרשתות החברתיות בפרט, נכון לרגע כתיבת הבלוג, בעמוד המעריצים של אולד ספייס 2,645,344 אוהדים.

אני משוכנע כי מרבית האוהדים, כמוני, אוהדים את העמוד של אולד ספייס בגלל החיוך הדבילי שעולה על הפנים ברגע שמתרסקים להם על הקיר. בעמוד של אולד ספייס אין קופונים, אין מבצעים, אין הנחות, אין תחרויות. הם אפילו מרשים לעצמם לשים לשונית של חנות וירטואלית ולגבות 20$ על חולצה פשוטה עם משפט טיפשי (אבל גדול ומצחיק לאלו שמכירים – i'm on a horse).

מה כן יש להם בעמוד שגורם לי לבקר שם בכל יום?

  • טיימליין מושקע שהולך אחורה עד שנת הקמת המותג.
  • לשונית סרטונים בה ניתן לצפות בפרסומות המעולות שלהם מהשנים האחרונות.
  • לשוניות נוספות מטובלות בחוש ההומור הייחודי של המותג – old spice guy VS. Fabio, גדול!, bear deodorant protector, טיפשי אך גאוני!

אז כמו שהבנתם Like < value.

לא הסבר מופשט של תורת היחסות או שיעור מקוון ללימוד צרפתית, רק הומור יצירתי שמתאים לכל שעות היום, זה מה שצריך להחזיק אותי ועוד 2 מיליון כמוני ובסופו של דבר להמיר את חלקנו ללקוחות משלמים (20$ על חולצה או 7$ על דאודורנט).

אז אפשר ללכת עם לייקים למכולת, אפשר בגדול, אבל תנו ללקוחות העתידיים שלכם את אותו היחס שהייתם נותנים להם אילו היו מגיעים לשבת אצלכם במשרד: ערך אמיתי, מידע נרחב, ידע, חיוך, הקלה, תשובות, שאלות וכל מה שאפשר לעשות מבלי לערב את ה- Ego Like*.

אם עשיתם את כל זה, יש לכם את האגודל הכי גדול בשכונה!

אז איך קרה שהחלפנו את איבר המין שלנו באגודל וירטואלי עם עיצוב לא משהו?…

*Ego Like  = יצור מרושע, גורם למנכלי"ם ומנהלי שיווק להתחנן לאהדת קהל מזויפת, רק כדי להראות למתחרים למי יש יותר גדול.

נסים אמאר
מנכ"ל – Dmarketing
נייד – 050-8486566
Nissim@dmarketing.co.il

צרו קשר ותיהנו מלקוחות משלמים…

שם מלא

אימייל

נושא

תוכן המודעה